Меню
 

 

    

 

 

Відправити SMS

Україна

Росія

СМС СМС СМС

 

Праздники Украины

 

Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

 

Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

 

 

 

 

Онлайн консультація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ваша IP адреса

 

 

Вгору

 

Останні новини

----------------------------------------------------------------------------------------------------

08.02.2018р.

Порядок та умови надання щорічних відпусток – у роз'ясненні Держпраці

 

раво працівників на відпочинок шляхом надання їм відпустки закріплено у ст. 45 Конституції України. Державні гарантії та відносини, пов'язані з відпусткою також регулюються Законом "Про відпустки", КЗпП, іншими законами та нормативно-правовими актами України, - нагадують в Держпраці у Кіровоградській області.

Так, Законом "Про відпустки" встановлено державні гарантії права на відпустки, умови, тривалість і порядок надання їх працівникам для відновлення працездатності, зміцнення здоров'я, а також для виховання дітей, задоволення власних життєво важливих потреб та інтересів, всебічного розвитку особи.

Право на відпустку мають громадяни України, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізособи.

Нарівні з громадянами України право на відпустки мають іноземці та особи без громадянства, які працюють в Україні.

Одним із видів відпусток є соціальні відпустки:

  • відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами;
  • відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
  • відпустка у зв'язку з усиновленням дитини;
  • додаткова відпустка працівникам, які мають дітей.

Так, оплачувана відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами надається жінкам на підставі медичного висновку тривалістю:

  • до пологів - 70 календарних днів;
  • після пологів - 56 календарних днів (70 календарних днів - у разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнення пологів), починаючи з дня пологів.

Особам, які усиновили новонароджених дітей безпосередньо з пологового будинку, надається відпустка з дня усиновлення тривалістю 56 календарних днів (70 календарних днів - при усиновленні двох і більше дітей). У разі усиновлення дитини (дітей) обома батьками вказана відпустка надається одному з батьків на їх розсуд.

Тривалість відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами обчислюється сумарно і становить 126 календарних днів (140 календарних днів - у разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнення пологів).

Слід відмітити, що така відпустка надається жінкам повністю незалежно від кількості днів, фактично використаних до пологів.

При цьому у разі надання жінкам відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами роботодавець зобов'язаний за заявою жінки приєднати до неї щорічні основну і додаткову відпустки незалежно від тривалості її роботи на даному підприємстві, в установі, організації в поточному робочому році.

Що стосується відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, то така відпустка надається після закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами за бажанням жінки.

Слід відмітити, що підприємство за рахунок власних коштів може надавати жінкам частково оплачувану відпустку та відпустку без збереження заробітної плати для догляду за дитиною більшої тривалості.

Ця відпустка може бути використана повністю або частинами також батьком дитини, бабою, дідом чи іншими родичами, які фактично доглядають за дитиною, або особою, яка усиновила чи взяла під опіку дитину, та одним із прийомних батьків.

Зазначеним особам, крім осіб, які усиновили чи взяли дитину під опіку у встановленому законодавством порядку, та прийомних батьків, відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається на підставі довідки з місця роботи (навчання, служби) матері дитини про те, що вона вийшла на роботу до закінчення терміну цієї відпустки і виплату допомоги по догляду за дитиною їй припинено (із зазначенням дати).

За бажанням жінки або вищезазначених осіб у період перебування їх у відпустці для догляду за дитиною вони можуть працювати на умовах неповного робочого часу або вдома. При цьому за ними зберігається право на одержання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в період відпустки для догляду за дитиною.

Слід звернути увагу, що відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку не надається, якщо дитина перебуває на державному утриманні (крім прийомних дітей у прийомних сім'ях).

При цьому зазначено, що така відпустка зараховується як до загального, так і до безперервного стажу роботи і до стажу роботи за спеціальністю. Час відпустки до стажу роботи, що дає право на щорічну відпустку, не зараховується.

Щодо надання відпустки у зв'язку з усиновленням дитини слід зазначити, що особі, яка усиновила дитину з числа дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування, старше трьох років, надається одноразова оплачувана відпустка у зв'язку з усиновленням дитини тривалістю 56 календарних днів (70 календарних днів - при усиновленні двох і більше дітей) без урахування святкових і неробочих днів після набрання законної сили рішенням про усиновлення дитини (якщо усиновлювачами є подружжя - одному з них на їхній розсуд).

Особа, яка усиновила дитину, має право на відпустку у зв'язку з усиновленням дитини за умови, якщо заява про надання відпустки надійшла не пізніше трьох місяців з дня набрання законної сили рішенням про усиновлення дитини.

Відпустка у зв'язку з усиновленням дитини віком старше трьох років надається за заявою особи, яка усиновила дитину, на підставі рішення про усиновлення дитини та оформляється наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу.

Зверніть увагу:  право на таку відпустку має лише та особа, яка усиновила дитину віком старше трьох років. Особа, яка усиновила дитину віком до трьох років має право на відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на загальних підставах.

Слід зазначити, що законодавством про відпустки передбачено також надання додаткової відпустки працівникам, які мають дітей.

Так, відповідно до ст. 19 Закону про відпустки та ст. 182-1 КЗпП жінці, яка працює і має двох або більше дітей віком до 15 років, або дитину-інваліда, або яка усиновила дитину, одинокій матері, батьку, який виховує дитину без матері (у тому числі у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також особі, яка взяла дитину під опіку, чи одному із прийомних батьків надається щороку додаткова оплачувана відпустка тривалістю 10 календарних днів без урахування святкових і неробочих днів.

За наявності декількох підстав для надання цієї відпустки її загальна тривалість не може перевищувати 17 календарних днів.

Додаткові відпустки працівникам, які мають дітей, надаються понад щорічну основну відпустку, щорічну додаткову відпустку за роботу із шкідливими і важкими умовами праці, щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, а також понад щорічні відпустки, встановлені іншими законами та нормативно-правовими актами.

Додаткові відпустки працівникам, які мають дітей, переносяться на інший період або продовжуються у порядку, визначеному ст. 11 Закону про відпустки, якою регулюється питання перенесення щорічної відпустки.

Варто зазначити, що особи, винні в порушенні законодавства про відпустки, несуть відповідальність згідно з законодавством.

Джерело: «Дебет-Кредит»

----------------------------------------------------------------------------------------------------

31.01.2018р.

До плану-графіка перевірок на 2018 рік включено 5,5 тис. платників податків, - ДФСУ

 

 

Згідно з вимогами ПКУ, ДФС перейшла від щоквартального планування документальних перевірок платників податків до формування річного плану – графіка.

Так, до плану-графіка на 2018 рік включено 5,5 тис. платників податків – юросіб  з обсягами задекларованих доходів понад 1,2 млрд грн.

Всі відібрані до планових перевірок підприємства мають критерії ризику від провадження ними господарської діяльності. Зокрема, з відібраних суб’єктів господарювання:

  • 2 901 – мають рівень сплати податку на прибуток нижчий за рівень сплати по відповідній галузі;
  • 2 881 – мають рівень сплати ПДВ нижчий за рівень сплати по відповідній галузі;
  • 1 050 – задекларували від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток в сумі майже 117,2 млн грн;
  • 385 – мали відносини з контрагентами, що знаходяться в розшуку, ліквідовані, збанкрутували на загальну суму операцій 591 млн грн;
  • 372 – мають розбіжності між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом на загальну суму 399 млн грн;
  • 199 – здійснювали операції з придбання товарів (послуг) у сумнівних постачальників на загальну суму 207 млн грн;
  • 34 – здійснили зовнішньоекономічні операції на загальну суму майже 8 млрд грн через нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах.

При здійсненні аудиту ДФС робить акцент на збільшенні обсягів саме планових перевірок. У 2017 році до плану-графіку потрапило 5,1 тис. суб’єктів господарювання на підставі аналізу ризиків, як відзначалося вище, в 2016 році - 4,8 тис.

Загалом, протягом 2017 року підрозділами аудиту ДФС порушникам законодавства донараховано грошових зобов’язань на суму 26,6 млрд. грн, забезпечено узгодження 16,4 млрд. грн., у тому числі 5,4 млрд. грн податку на прибуток та 4,3 млрд. грн ПДВ. До бюджету надійшло 5,1 млрд. грн.

Основним порушенням, що допускали перевірені платники податків,було завищення податкового кредиту та валових витрат внаслідок їх формування за операціями із «сумнівними» суб’єктами господарювання.

Завдяки таким схемам легалізуються товари невідомого походження, зокрема, одержанів результаті необлікованого виробництва або від домогосподарств; документально оформлюється придбання неіснуючих товарів чи реально не наданих послуг (оформлення безтоварних операцій) з віднесенням їх вартості на витрати та, як наслідок, заниженням бази оподаткування податком на прибуток.

Крім того, штучно переноситься реальна база оподаткування ПДВ (переважна частина податкових зобов’язань) від виробників товарів і послуг (при первинному їх продажу за значно нижчими, ніж діючі на ринку, цінами) до інших суб’єктів господарювання, які перекривають суми власних податкових зобов’язань схемним податковим кредитом. Такий різновид схем застосовується, зокрема, при реалізації природного газу власного видобутку, здачі в оренду приміщень торгівельно-розважальних центрів.

 

Джерело: «Дебет-Кредит»

----------------------------------------------------------------------------------------------------

24.01.2018р.

Як звітувати та у які терміни сплачувати єдиний податок платникам І та ІІ групи - роз'яснює ДФС

 

 

Відповідно до п. 296.2 ПКУ платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ПКУ, - нагадує ДФС у Дніпропетровській області.

Така податкова декларація подається, якщо платник єдиного податку не допустив перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4  ПКУ, та/або самостійно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої та третьої групи.

Згідно із пп. 296.5.1 ПКУ платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, у разі перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ПКУ, або самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої (фізичні особи - підприємці) груп, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.

При цьому у податковій декларації окремо відображаються обсяг доходу, оподаткований за ставками, визначеними для платників єдиного податку першої та другої груп, обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15%, обсяг доходу, оподаткований за новою ставкою єдиного податку, обраною згідно з умовами, визначеними главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, авансові внески, встановлені п. 295.1 ПКУ.

Подання податкової декларації у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, звільняє таких платників від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду.

Відповідно до пп. 49.18.2 та пп. 49.18.3 ПКУ податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

  • календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
  • календарному року, крім випадків, передбачених пп. 49.18.4 та 49.18.5 ПКУ (для платників ПДФО – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Фізособи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

У разі якщо сільська, селищна або міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки, визначені пп. 12.3.4  ПКУ (п. 295.1 ПКУ).

Сплата єдиного податку платниками, зокрема першої та другої груп здійснюється за місцем податкової адреси (п. 295.4  ПКУ).

Джерело: «Дебет-Кредит»

----------------------------------------------------------------------------------------------------

03.01.2018р.

Держбюджет опубліковано:основні показники на 2018 рік

30 грудня 2017 року Президент Петро Порошенко підписав Закон від 07.12.2017 р. №2246-VIII«Про Державний бюджет України на 2018 рік». Про це повідомила прес-служба Президента України. Цього ж дня, 30 грудня, Закон опублікований в "Голосі України" № 246-247. 

Доходи держбюджету на 2018 рік визначені у сумі 917,9 млрд грн, видатки - на рівні 991,7 млрд грн.

Граничний обсяг дефіциту держбюджету пропонується передбачити у розмірі 80,6 млрд грн або 2,4% ВВП. Граничний обсяг державного боргу встановлено у розмірі 1999,3 млрд грн, що складатиме 60% ВВП. Планові обсяги державних гарантій визначені на рівні 24 млрд грн. Надходження від приватизації прогнозується у обсязі 21,3 млрд грн.

Розмір прожиткового мінімуму зросте на 9% та мінімальної заробітної плати - на 16,3%. Видатки на допомогу сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам, тимчасової допомоги дітям та допомоги на догляд за інвалідом І чи II групи передбачено у сумі 59,9 млрд грн. На надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг передбачено 71 млрд. гривень. Обсяг освітньої субвенції врахований у сумі 61,7 млрд грн, медичної субвенції - 57,4 млрд грн.

Прожитковий мінімум та пов'язані з ним виплати

Основні демографічні та соціальні групи населення
Прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць
з  1 січня
з 1 липня
з 1 грудня
Загальний показник
1700 грн
1777 грн
1853 грн
діти до 6-ти років
1492 грн
1559 грн
1626 грн
діти від 6 до 18 років
1860 грн
1944 грн
2027 грн
працездатні особи
1762 грн
1841 грн
1921 грн
особи, які втратили працездатність
1373 грн
1435 грн
1497 грн

Прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються розміри основних державних соціальних гарантій.

Мінімальна заробітна плата:

  • у місячному розмірі: з 1 січня і на весь 2018 рік - 3723,00 грн; 
  • у погодинному розмірі: з 1 січня і на весь 2018 рік - 22,41 грн.
  • Розмір ПСП, що діє протягом 2018 року
    881 грн
    Розмір доходу для застосування ПСП протягом 2018 року
    2470 грн

Джерело: «Дебет-Кредит»